توصیه علما به تماشای «زندگی پس از زندگی»
تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۶۰۸۳۱
مجموعه «زندگی پس از زندگی» با اجرای عباس موزون یکی از ویژهبرنامههای ماه مبارک رمضان سیما است که با استقبال گستردهای مواجه شده است.
به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو به نقل از روابط عمومی شبکه چهار سیما، «زندگی پس از زندگی» ویژه برنامه رمضانی شبکه چهار سیما است که هر روز به مدت یک ساعت در لحظات ملکوتی نزدیک به افطار از تلویزیون پخش شده و توانسته محبوبیت خاصی را چه در میان بینندگان و چه مسئولین و علماکسب کند.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
در ادامه نظر برخی از علما و مسئولین درخصوص این ویژه برنامه تلویزیونی آمده است:
آیت الله مهدی شب زنده دار عضو فقهای شورای نگهبان و حجت الاسلام و المسلمین اله نور کریمی امام جمعه ایلام از جمله علمایی هستند که از تولید و پخش «زندگی پس از زندگی» تشکر و توصیه به تماشای آن کرده اند.
حجت الاسلام و المسلمین اله نور کریمی تبار امام جمعه ایلام از «زندگی پس از زندگی» به عنوان یک درس آموزنده و اثر گذار برای همه انسانها یاد کرده است.
آیت الله مهدی شب زنده دار عضو فقهای شورای نگهبان با توصیه بر تماشای برنامه «زندگی پس از زندگی» یادآورشد: همه انسانها به آمرزش و مغفرت احتیاج دارند، زیرا طعم مرگ را همه میچشند و در اینجا تقوا میتواند مایه آمرزش باشد.
حبیبالله بابایی، عضو هیئتعلمی و مدیر گروه مطالعات تمدنی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در توییتی از «زندگی پس از زندگی» به عنوان فاخرترین برنامهها برای توسعه فرهنگ "مرگ آگاهی" و "مرگ باوری" یادکرده است. او نوشت: اهمیت مرگ آگاهی فقط در ایجاد حس معنوی و حس بقا نیست بله کارکرد آن در ایجاد نظم معنوی و مهمتر در مواجهه با باورهای پوچی ناامیدی و بسندگی به دنیا سکولارسیم است.
حجت الاسلام محمدرضا زائری در سخنرانی خود در شب نوزدهم ماه رمضان گفتههای یکی از تجربه گران در برنامه زندگی پس از زندگی را عنوان کرد و گفت: در یکی از قسمتهای این برنامه شخص تجربه گر گفت من به یک پسر افغانستانی تند نگاه کردم و دلش لرزید و او در برزخ این ترس و دلهره او را حس کرده و یا حیوانی را آزار داده است بدنش تمام آن اذیتها را در برزخ حس کرده است.
آیت الله صفایی بوشهری امام جمعه بوشهر ونماینده، ولی فقیه در استان بوشهر در گفت: «زندگی پس از زندگی» مکاشفه بزرگ فرادنیایی انسان گرفتار در عالم ماده است. فی الواقع عالم غیب، عالم حقیقت است واین عالم دارالمجاز است در برابر عالم غیب. براساس منابع دینی که به دست ما رسیده است، این تجارب مورد تایید است. آنچنان که آیات و روایات فراوانی در این باره وجود دارد و حوزه مطالعات عرفانی و فلسفی متکفل بیان بخشی از این رموز عالم غیب است.
همچنین آیت الله جاودان استاد اخلاق، آیت الله فیاضی استاد فلسفه اسلامی، آیت الله تحریری استاد اخلاق و عرفان و حجت الاسلام خسروپناه استاد فلسفه از دیگر علمایی هستند که درخصوص این برنامه تلویزیونی صحبت کرده اند.
گفتنی است عباس مقتدایی نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، نیز طی نامهای از رییس سازمان صدا و سیما برای پخش برنامه زندگی پس از زندگی تشکر و قدردانی کرده است.
حسین میرزایی نماینده مردم اصفهان و عضو کمیسیون فرهنگى مجلس نیز، در نامهای به رئیس صدا و سیما یادآور شد که این روزها فصل جدید برنامه زندگی پس از زندگی درحال پخش است و این برنامه توانسته به خوبی اهمیت معاد و ضرورت یاد مرگ را در ساختار یک برنامه تلویزیونی بیان کند و بر اساس اخبار و گزارشهای واصله این نوع محتوا، تاثیر قابل توجهی نیز در سطح جامعه داشته است.
برنامه «زندگی پس از زندگی» امسال نیز با ایدهای جذاب و بکر و هزینهای بسیار پایینتر نسبت به بسیاری از برنامهها توانست محبوبیت بسیاری پیدا کند و در صدر برنامههای پربیننده افطار سیما قرار بگیرد.
علاوه بر لطف و نظر بزرگان علم و دین، اقشار مختلف مردم در فضای مجازی و گروههای اجتماعی با رویکردهای مختلف به بررسی این برنامه پرداخته اند، علاوه بر تمامی واکنشهای مثبت به این برنامه، رویکردهای انقادی نیز وجود داشته که شبکه چهار سیما و برنامههای تولیدی این شبکه، تا کنون از آنها استقبال کرده و خواهد کرد چرا که برای ارتقای کیفی و محتوایی برنامهها به هردو گنجینه نیاز است.
«زندگی پس از زندگی» یک مجموعه دیدنی است که به بیان تجربیات مرگ موقت افرادی میپردازد که در شرایط مرگ کلینیکی و یا خروج موقت روح از جسم قرار گرفتهاند. این برنامه در ایام ماه مبارک رمضان هرشب ساعت ۱۸:۳۰ از شبکه چهار پخش میشود و تکرار آن نیز ساعت ۲۳:۴۰ همان روز و ۱۲ روز بعد پخش خواهد بود.
منبع: خبرگزاری دانشجو
کلیدواژه: صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران شبکه چهار سیما برنامه زندگی پس از زندگی زندگی پس از زندگی حجت الاسلام شبکه چهار برنامه ها آیت الله
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۶۰۸۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
بزرگترین حامی حقوق زن اسلام است
متن پیام آیتالله حسین نوی همدانی به اختتامیه همایش ملی «هویت عصری زنان در آئینه قرآن و حدیث» به این شرح است:
بسم الله الرحمن الرحیم الحمدلله رب العالمین و الصلاه و السلام علی سیدنا و نبینا ابی القاسم المصطفی محمد و علی اهل بیته الطیبین الطاهرین سیما بقیه الله فی الارضین.
موضوع «جایگاه و موقعیت بانوان» از دیرباز مورد گفتمان اندیشمندان و صاحب نظران بوده و نویسندگان و نظریه پردازان در این زمین دیدگاههای گوناگونی ارائه داده و هر یک از آنان برداشت و تحلیلی داشته و طبق جهان بینی خود آن را ابراز داشتهاند؛ که این موضوع مطالعه تاریخ اقوام و ملل روشنتر میشود.
در این میان مکتب حیات بخش اسلام که کاملترین ادیان است با توجه به نظر واقع بینانه به انسان و وظایف و تکالیف او، موقعیت بانوان را به نحو اصولی مورد تجزیه و تحلیل قرار داده و با عنایت به ساختار زنان به تبیین حقوق آنها پرداخته است که با نگرش دقیق و خالی از اغراض باید گفت: در هیچ مکتب و گرایشی اینگونه حریم و حقوق زنان مورد حمایت قرار نگرفته و شأن و منزلت آنان مصونیت پیدا نکرده است.
مگر نه این است که پیش از ظهور اسلام با زنان در همه نقاط جهان به بدترین نوع برخورد میشده و از کمترین حقوق اجتماعی محرومشان داشته بودند.
که در آن فضای مسموم حضرت رسول اکرم (ص) رفعت مقام و شأن بالای بانوان را با کمال صراحت اعلام و قوانینی بر اساس فطرت انسان مقرر داشت.
و مگر نه این است که با استقبال از حضور زنان در عرصههای جهادی و آموزشی و پرورشی و اجتماعی سالهای نخستین ظهور اسلام به عصر طلایی تبدیل شد و بر تارک جبین تاریخ اسلام درخشید.
انسانی در میان دو دیوار بلند تحجر و تمدن کاذب. محبوسی در اعماق دو زندان: زندان جاهلیت و زندان بردگی مدرن. اسیر دو کمند: کمند اوهام و خرافات و کمند تهمت و افترات. مقهور دو فرهنگ، فرهنگ جاهلی و فرهنگ کلمات فریبنده به نام آزادی و به عنوان علم و تمدن و تساوی حقوق. بالاخره فریادگری بدون فریادرس! و مجرمی بدون ارتکاب جرم، مظلومی به ظلم مضاعف و محروم از حقوق زندگی صحیح.
در روزگاری که در تمام فرهنگهای اقوام و ملل جهان «زن» به عنوان یک «موجود پست» و «طفیلی» و انسان درجه دوم مطرح بود و تلخی و محرومیت بر همه ابعاد و زندگی او چه سیاسی، چه فرهنگی و چه اقتصادی سایه افکنده و مورد بدبینیها و آماج تهمتها بود و از هیچ روزنهای بر افق زندگی او روشنایی نمیتابید، و همه درها بر روی او بسته بود، خورشید اسلام طلوع کرد و افق زندگی او را از کران تا کران روشن نمود و ندای عطوفت آمیز پیغمبر رحمت، حضرت محمد (ص) روح نشاط و امید در کالبد او دمید و راه ترقی و تکامل را به روی او از همه جهت باز کرد.
حضرتش موقعیت مهم «زن» در اجتماع بشری و جایگاه بلند او و شایستگیها و استعدادهای فراوانی را که دست آفرینش در وجود این موجود بدیع قرار داده است را گوش زد کرد و آیههایی از قرآن مجید را در رابطه با معرفی مقام مهم زن و ارزش والای او برای مردم بیان نمود. «زن» را به عنوان اینکه مانند مرد یک انسان کامل است و شایسته همه کمالات و کرامتهای انسانی است و شایستگی خلیفه الهی بودن را دارد معرفی کرد.
«من عمل صالحا من ذکر أو انثی و هو مؤمن فلنحیینه حیاة طیبة ولنجزینهم اجرهم بأحسن ما کانوا یعملون»
«ان المسلمین و المسلمات و المومنین والمومنات والقانتین والقانتات والصادقین والصادقات و الصابرین و الصابرات والخاشعین والخاشعات و المتصدقین و المتصدقات والصائمات والحافظین فروجهم والحافظات والذاکرین الله کثیرا و الذاکرات أعد الله لهم مغفرة و اجرا عظیما»
این نمونهای از آیات قرآن در عظمت زنان است و بر همین اساس همانطور که نمونهای از مردان برای الگوسازی ذکر نمود، از زنان شایسته یز به عنوان الگو معرفی میشود:
«ضرب الله مثلاً للذین کفروا امرأت نوح و امرأت لوط کانتا تحت عبدین من عبادنا صالحین فخانتاهما فلهم یغنیا عنهما من الله شیئا و قیل ادخلا النار مع الداخلین و ضرب الله مثلاً للذین آمنوا امرأت فرعون إذ قالت رب ابن لی عندک بیتا فی الجنه و نجنی من فرعون و عمله و نجنی من القوم الظالمین و مریم ابنت عمران التی احصنت فرجها فنفخنا فیه من روحنا و صدقت بکلمات ربها و کتبه و کانت من القانتین»
و در روایات ما نیز احادیث مختلف و متواتر درباره حقوق و جایگاه بانوان ذکر شده است که توصیه میشود به کتب حدیثی ما مراجعه کرده و با در نظر گرفتن سند احادیث بعضی از مطالب جعلی که با قرآن کریم مطابقت ندارد را استثنا نمود.
امروز نیز دنیای کفر با متهم ساختن اسلام نسبت به حقوق زن آنچه را که خود در عمل انجام میدهد به دین مقدس ما نسبت میدهد در حالی که با این عمل میخواهد پرده سیاه بر حقایق و موقعیت زن در اسلام بپوشاند و عمل ننگین خود را نسبت به بانوان توجیه نماید، اما باید با صدای رسا و بلند اعلام کرد که این دین بزرگترین حامی حقوق زن میباشد.
در پایان از همه حاضرین، خصوصاً از برگزارکنندگان این جلسه محترم و به ویژه نماینده معظم ولی فقیه آیت الله آقای نور مفیدی کمال سپاس و تشکر را دارم و و توفیق همگان را از خداوند متعال خواستارم و ملتمس دعای خیر میباشم.
باشگاه خبرنگاران جوان قم قم